آشنایی با پارافین تراپی و فواید و مضرات آن

پارافین تراپی فواید و مضرات آن
5/5 - (2 امتیاز)

پارافین تراپی یک روش درمانی ساده و جدید است که برای تسکین دردهای عضلانی، دردهای مفاصل دست، پا و همچنین نرم کردن و رطوبت‌رسانی به پوست در نواحی مختلف بدن، در مراکز اسپا و سالن‌های زیبایی استفاده می‌شود. ما در این مقاله به توضیح پارافین تراپی و فواید و مضرات آن پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌شود تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

پارافین چیست

پارافین همان ماده‌ی بی‌رنگ، جامد و سفیدی است که از هیدروکربن اشباع‌شده ساخته می‌شود. جدیدا از این ماده در مراکز ماساژ، اسپا و سالن‌های مراقبت از پوست برای درمان پوست‌پوست شدن دست و پا و… بهره گرفته می‌شود.

شما می‌توانید برای رزو سالن ماساژ خود به صورت آنلاین همراه با تخفیفات ویژه به سایت ماساژ رزرو مراجعه کنید.

پارافین تراپی و فواید آن

  • پارافین به علت گرما بخشی، می‌تواند تسکین خوبی برای دردهای عضلانی به ویژه در بیماران آرتروزی باشد.
  • پارافین برای پاک کردن منافذ پوست، کاهش چین و چروک پوست، مرطوب کردن و جوانسازی پوست کاربرد دارد. که این فرآیند باعث شادابی و لطافت پوست بدن و صورت می‌شود. و مشکلاتی نظیر خشکی، زبری پوست و ترک را برطرف می‌کند.

تکنیک های پارافین تراپی

تکنیک انجام این روش درمانی به این صورت است که قبل از قرار دادن پارافین گرم بر روی بدن باید رطوبت سازی روی پوست انجام شود. برای این کار باید از کرم‌های مرطوب کننده و لوسیون‌های بدن استفاده شود که بدن رطوبت لازم برای جذب پارافین را داشته باشد.

معمولا پارافین را در چند لایه بر روی پوست قرار می‌دهند. زمانی که پارافین گرم شد، این امکان را دارد که با ذخیره‌ی گرما در خود، آن را کم کم به محیط پیرامون منتقل کند، به همین دلیل است که این گرما از پوست به عضلات و ماهیچه‌ها می‌رسد و ضمن کاهش درد، گردش خون را تسریع می‌بخشد و بدن را شاداب می‌کند.
معمولا درجه حرارت پارافین در این روش، روی ۵۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم می‌شود. اما برای صورت درجه حرارت کمتری استفاده می‌شود.

بعد برداشتن پارافین باید پوست را ریلکس کرد که این کار با ماساژ همراه با روغن‌های گیاهی انجام می‌شود.

موارد منع پارافین تراپی

پارافین تراپی در موارد زیر اصلا توصیه نمی‌شود:

  • در موارد داشتن پوست حساس و زخم‌های باز بر روی پوست
  • افراد دارای فشارخون بالا
  • افراد دارای واریس
  • افراد مبتلا به دیابت

زیرا این روش درمانی برای افراد مبتلا به این بیماری‌ها منجر به بروز حس‌هایی غیرعادی، بی‌حسی و تضعیف گردش خون (در صورت ابتلا به دیابت) می‌شود.

هزینه و زمان اجرای پارافین تراپی

هزینه درمان با پارافین در سالن‌های مختلف متفاوت است، که این تفاوت قیمت به دلایل مختلف از جمله، نوع خدمات، موقعیت جغرافیایی سالن و … می‌باشد. اما معمولا از حدود ۹۰ هزار تومان شروع می‌شود و مدت زمان انجام آن نیز ۳۰ دقیقه می‌باشد.

پیشنهاد می‌شود فواید معجزه آسا ماساژ انگشتان دست را در ماساژ رزرو مطالعه کنید.

ارسال نظر