همه چیز درباره ماساژ تایلندی یا تای ماساژ

ماساژ تایلندی یا تای ماساژ چیست
امتیاز دهید

ماساژ تایلندی یا تای ماساژ چیست ؟ قدمت ماساژ تایلندی یا تای ماساژ به هزاران سال قبل بازمی‌گردد. این ماساژ یک سیستم درمانی باستانی است که بدون استفاده از روغن و لوسیون، توسط یک ماساژور با دستهای قوی انجام می‌شود. به‌طوریکه او باید دائما با فشار بر عضلات خاص و نقاطی که انرژی بدن در آنجا جمع می شود به تسکین درد،و گرفتگی عضلات کمک کند.

فواید ماساژ تایلندی

معمولا تمام ماساژها باعث از بین رفتن تنش و اضطراب‌های موجود در بدن می‌شود. ماساژ تايلندی علاوه بر خواص عمومی ماساژ باعث بالا رفتن  انعطاف‌پذيری می‌شود و بسياری از مشکلات جسمی را نیز برطرف می‌کند. از فوايد دیگر این ماساژ می‌توان به موارد زير اشاره کرد:

  1. کاهش کمردرد
  2. درمان میگرن و سردردهای مزمن تنشی
  3. درمان آرتروز
  4. توانبخشی پس از سکته مغزی
  5. بهبود عملکرد سيستم ايمنی بدن
  6. بهبود دامنه حرکات

تکنیک های ماساژ تایلندی

این نوع ماساژ ترکیبی از یوگا و فشار می‌باشد در این ماساژ، برخلاف ماساژ های دیگر شما باید با پوشیدن لباس گشاد و راحت بروی یک تشک نازک و در یک اتاق با فضای آرام ، آماده ماساژ شوید.

تکنيکی که متخصصان ماساژ تايلند از آن استفاده می‌کنند، بسيار متفاوت از آن چيزی است که مردم در غرب به آن عادت دارند. برخلاف تکنيک های ماساژ سوئدی يا شياتسو، که در آن فرد به صورت انفعالی روی تخت دراز می‌کشد، شما بايد روی زمين دراز بکشید و فعالانه در ماساژ شرکت کنید.

موارد منع ماساژ تایلندی

حتما قبل از انجام ماساژ، اگر دارای سابقه پزشکی خاصی هستید، ماساژور را در جریان بگذارید. زیرا این ماساژ برای افرادی با مشکلات زیر باید با نظر پزشک انجام شود و یا اصلا انجام نشود.

  1.  افرادی که بیرون‌زدگی دیسک دارند
  2. افراد دارای پوکی استخوان
  3. بیماران قلبی و عروقی
  4. کسانی که به تازگی عمل جراحی انجام دادند
  5. خانم های باردار
  6. این ماساژ نباید روی نقاط کبود یا متورم پوست، زخم‌های بهبودنیافته، جوش‌‌ها و غده‌های پوستی یا استخوان‌های شکسته‌ای که به‌تازگی درمان شده‌اند، انجام شود
  7. این ماساژ برای افراد زیر ۱۸ سال نباید انجام شود

آموزش مبتدی ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی ازکف پا، ساق پا ،رانها آغاز می شود و در نهایت به کمر،دست، گردن و شانه ها منتهی می‌شود. فشار دادن ،کشیدن و شکستن قولنج های مختلف بدن این ماساژ را به ماساژی سفت و سخت که بیشتر جنبه پزشکی دارد تا جنبه ریلکس شدن، تبدیل نموده است. درمانگر ممکن است از دست‌ها، زانوها، پاها، یا کف پاها برای کمک به ماساژ بدن فرد در موقعیت های مختلف استفاده کند که نباید باعث درد و یا ناراحتی شود.

اعمال فشار به نقاطی در بدن که شامل الیاف ماهیچه‌ای به هم چسبیده‌اند، ممکن است دردناک باشد. اما بین این نوع درد و درد ناشی از کشش‌های بیش‌ازحد یا نامناسب، تفاوت وجود دارد. با وجود اینکه ماساژ تایلندی می‌تواند کمی دردناک باشد، اما اگر این کار را فردی حرفه‌ای انجام دهد، شما دردی را حس نمی‌کند.

دقت داشته باشید، به دلیل آنکه این ماساژ می تواند روی دستگاه گردش خون و عصبی بدن اثر بگذارد و اندام‌های داخلی بدن را هم تحت‌تأثیر قرار دهد، باید حتما از یک متخصص حرفه‌ای ماساژ تایلندی ماساژ بگیرید.

هزینه ماساژ تایلندی و مدت زمان آن

این ماساژ معمولا در ۶۰ دقیقه تا ۹۰ دقیقه انجام می‌شود. هزینه یک ساعت این ماساژ بین ۱۰۰ هزارتومان تا ۳۰۰ هزارتومان قیمت داده اند که این بسته به مکان ماساژ متفاوت است.

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت‌های انواع ماساژ مقاله قیمت انواع ماساژ را در ماساژ رزرو مطالعه کنید.

همچنین می‌توانید، بهترین مراکز ماساژ شهرهای مختلف را در ماساژ رزرو مشاهده کنید:

ارسال نظر