فواید معجزه آسا ماساژ انگشتان دست

فواید ماساژ انگشتان دست
5/5 - (2 امتیاز)

در طب چینی که یکی از معروفترین طبهای دنیا می‌باشد، گفته می‌شود که نقاط خاصی از بدن مسئول بخشهای مختلف بدن می‌باشند. یکی از مهمترین نقاط که به کل بدن احاطه دارد، دستان و انگشتان دستها هستند. دست در طب سنتی دارای جایگاه خاصی می‌باشد و فواید ماساژ دست و انگشتان دست بسیار می‌باشد. اگر قصد آشنایی با اثرات این ماساژ را دارید تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

شما می‌توانید در سایت ماساژ رزرو به صورت آنلاین سالن ماساژ خود را رزرو کنید، و از تخفیفات ویژه آن استفاده کنید.

۱- ماساژ انگشت شست:

انگشت شست مسئول قلب و ریه است. اگر دچار ضربان قلب بالا و یا مشکلات تنفسی و ریوی هستید با ماساژ آرام به مدت یک دقیقه این انگشت ضربان قلب را منظم و تنگی نفس را برطرف کنید.اين ماساژ همچنين موجب سمزدايی ریه‌ها نیز می‌شود.

ماساژ انگشت شست

۲- انگشت اشاره:

انگشتان اشاره مسئول دستگاه گوارش می‌باشند به این معنی که اگر مشکل یبوست یا دردهای شکمی دارید با ماساژ انگشتان شست به مدت یک دقیقه به حل مشکل در این ناحیه کمک کنید.

ماساژ انگشت اشاره

۳- انگشت میانی :

این انگشت کارش تنظیم گردش خون می‌باشد. در مواقع سرگیجه و تهوع و یا کم خوابی می‌توان از به مدت یک دققیه از ماساژ این انگشت بهره بگیرید.

فواید ماساژ انگشت میانه

۴- ماساژ انگشت حلقه :

انگشت حلقه وظيفه‌ي کنترل خلق و خوي ما را دارد. اگر افسردگي داريد و يا ناراحت هستيد مي‌توانيد اين انگشت را ماساژ دهيد. بنا به برخي گفته‌ها و منابع سيستم لنفاوي را نيز مي‌توان با ماساژ دادن اين انگشت بهبود بخشيد.

فواید ماساژ انگشت حلقه

۵- انگشت کوچک:

انگشت کوچک با کليه ها ، سر و گردن مرتبط است . اگر دچار مشکلاتي جزئي در اين قسمتهای بدن هستيد، براي يک دقيقه انگشت کوچک خود را ماساژدهيد.

فواید ماساژ انگشت کوچک

بنا به اعتقاد چینی ها ماساژ انگشت کوچک باعث کاهش درد می شود، و همچنین اگر مي‌خواهيد وزن کم کنيد، بايد نوک انگشت کوچک دست چپ خود را ماساژ دهيد.

پیشنهاد می‌شود مقاله آموزش تصویری ماساژ دست را در ماساژ رزرو حتما مطالعه کنید.

همچنین گفته می‌شود که هر يک از انگشتان دست ها با عواطف و احساسات خاصی مرتبط هستند: انگشت شست مسئول دلشوره، انگشت اشاره مسئول ترس، انگشت وسط مسئول عصبانيت، انگشت انگشتری مسئول ناراحتی و بالاخره انگشت کوچک مسئول استرس هستند. کافيست با فواید ماساژ انگشتان دست آشنا باشید تا در مواقع مواجه شدن با هر کدام از این مشکلات، انگشت مربوطه را به مدت ۵ دقیقه فشار دهید.

ارسال نظر