تاثیر ماساژ بر جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا

تاثیر ماساژ بر ویروس کرونا
5/5 - (2 امتیاز)

متاسفافه چند وقتی است که ویروسی به اسم کرونا در جهان پخش شده است. که باعث درگیری و آسیب به همه شده است. برای پیشگیری و درمان این بیماری پیشنهادها و تجویزهای زیادی تا امروز اعلام شده است، اما هیچ کدام به طور کامل ثابت شده نبوده است.

تنها چیزی که ثابت شده است این است که، هر اقدامی که باعث افزایش سیستم ایمنی یا تقویت بنیه بدنی شود احتمال ابتلا به کرونا را کمتر می‌کند. خواب کافی، ورزش منظم و تغذیه مناسب از جمله راهکارهای افزایش سیستم ایمنی و تقویت بنیه بدنی است.

یکی دیگر از روش های افزایش سیستم دفاعی بدن ماساژ می‌باشد.

تاثیر ماساژ بر پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

همان‌طور که گفته شد: یکی دیگر از روش های افزایش سیستم دفاعی بدن ماساژ است، پس می‎‌توان از ماساژ به عنوان یه روش جلوگیری از ابتلا به این بیماری نام برد.

دکتر مهدی یوسفی رئیس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرده است که: انجام ماساژهای معمولی در افراد سالم می‌تواند موجب تقویت عملکرد ریه‌ها در پیشگیری از بیماری کرونا شود.

انجام ماساژ در ناحیه پشت، گردن به سمت پایین و اطراف ستون فقرات می‌تواند در بهبود گردش خون و خون‌رسانی و در نتیجه پیشگیری از کرونا تاثیرگذار باشد.

ماساژ سیستم دفاعی بدن را تقویت می نماید پس برای رفع کرونا مفید است؟

هر چند ماساژ می تواند باعث تقویت سیستم دفاعی بدن شود اما با توجه به راههای انتقال ساده آن مانند تماس دست با بدن باید در انجام آن بسیار دقت کرد. بهتر است که در این شرایط تا جای امکان از رفتن به سالن های ماساژ و انجام ماساژ توسط افرادی که از سلامتی آنها اطمینان کافی ندارید پرهیز کنید.

با توجه به اینکه این ویروس بر اثر تماس پوست و از طریق عطسه به سادگی منتقل می‌شود پس باید از هر گونه تماس فیزیکی ماسور با ماساژ گیرنده اجتناب شود و اگر در مواردی به اجبار ماساژ صورت پذیرفت، بدن هر دو نفر توسط محلول الکل و همچنین آب و صابون شسته و تمیز شود.

بهترین کار

پس با توجه به تاثیر ماساژ بر ویروس کرونا و اینکه ماساژ برای جلوگیری از این بیماری موثر است، بهتر است در منزل ماساژ پشت و کمر، توسط خود و یا نزدیکانتان که از سلامتی آنها کاملا مطمئن هستید، انجام شود.

پیشنهاد می‌شود برای آشنایی با ماساژ پشت و کمر در منزل مقاله آموزش تصویری ماساژ پشت و کمر را مطالعه کنید.

 

ارسال نظر