آموزش تصویری ماساژ پشت و کمر

آموزش تصویری ماساژ کمر و پشت
0 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

یکی از دردهایی که خیلی‌ها به آن گرفتار هستند، کمردرد است که معمولا به دلایل کارهای سنگین روزانه و نشستن‌های طولانی مدت پشت میز به وجود می‌آید. بهترین روش برای از بین بردن دردهای عضلانی ناشی از خستگی، ماساژ می باشد. پس چه خوب است که با ماساژ پشت و کمر آشنا باشید تا بتوانید در مواقع نیاز از آن استفاده کنید. ما در این مقاله یک نوع آموزش تصویری ماساژ پشت و کمر را برای شما تهیه کرده‌ایم.

پیشنهاد می‌کنیم، حتما قبل از مراجعه به مراکز ماساژ سایت ماساژ رزرو که دارای رزرو آنلاین همراه با تخفیفات ویژه بهترین مراکز ماساژ شهرهای مختلف می‌باشد،را مشاهده کنید.

مراحل آموزش تصویری ماساژ پشت و کمر

۱- اولین مرحله ماساژ کمر این است که، از شخصی که قرار است ماساژ بدهید، بخواهید که بر روی یک سطح صاف روی شکم دراز بکشد. بهتر است برای راحتی سرش را به یک طرف بچرخاند و یا اینکه حوله‌ای را لوله کرده و در زیر پیشانیش قرار دهید.
برای کاهش اصطکاک و جلوگیری از کشیدگی پوست، قبل از شروع ماساژ دستهای خود را با چند قطره ماساژ چرب کنید. می‌توانید از روغن زیتون و یا بادام استفاده کنید.

آموزش ماساژ کمر0

۲- در مرحله اول ماساژبه سراغ قسمت پایینی کمر می‌رویم. دو دست خود را در دو طرف ستون فقرات قرار دهید و همراه با فشار ملایم به سمت بالا حرکت کنید. سعی کنید فشاری که وارد می‌کنید بر روی ماهیچه‌ها باشد و به طور مستقیم بر روی ستون فقرات و یا استخوان‌ها فشاری وارد نشود.

آموزش ماساژ کمر1

این حرکت را برای ۵ تا ۱۰ دقیقه ادامه دهید.

۳- در مرحله بعد با استفاده از پاشنه دستهایتان دوطرف ستون فقرات را با حرکات دایره‌ای در خلاف جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید. در این حالت ماساژ هم باید دقت داشته باشید که فشار مستقیما بر روی ستون فقرات و یا دیگر استخوانها نباشد.

ماساژ کمر3

این حرکت را هم می‌توان به مدت ۵ تا ۷ دقیقه ادامه دهید.

۵- حرکت بعدی که استفاده می‌شود باعث از بین رفتن گرفتگی عضلات سرینی می‌شود برای انجام این حرکت دوانگشت شست خود را در یک طرف ستون فقرات قرار دهید و با حرکات چرخشی از پایین ستون فقرات به سمت بالا حرکت دهید.

ماساژ کمر4

این ماساژ را حداقل به مدت ۵ دقیقه ادامه دهید .

۶- با كمك انگشت شست و سرانگشتان دست عضلات پشت را به آهستگی به سمت بالا بكشيد. اين حركت را دو تا سه بار برای هر عضله تكرار كنيد و از شانه به سمت پهلوها حركت كنيد.

آموزش ماساژ کمر6

۷- در اين مرحله برای آزاد كردن تنش عضلات نگه‌دارنده ستون فقرات از انگشتان شست خود استفاده کنید. برای اين كار انگشت هر دو شست را در طرفين ستون فقرات قرار دهيد و از پايين گردن به سمت كمر حركت كنيد.

آموزش ماساژ کمر7

۸- در مرحله بعد دستان را مشت کرده و بر روی دو طرف ستون فقرات حرکت دهید، تا تمام گرفتگی‌های پشت باز شود.

آموزش ماساژ کمر8

۹- در انتها کف دستان را بر روی پشت گذاشته، و از بالا به سمت پایین، حرکت کنید.

آموزش ماساژ کمر9

 

امیدواریم با به کارگیری روش های بالا بتوانید یک ماساژ موفق در منزل را تجربه کنید.

پیشنهاد می‌شود مقاله زانو درد و ۵ مدل ماساژ زانو برای درمان را نیز در ماساژ رزرو مطالعه کنید.

برچسب‌ها: